Vakantie

Camping Le Bois Joly in de Vendée in Frankrijk

We zijn dit jaar op zomervakantie geweest naar de Vendee in Frankrijk. Dit was voor ons ongeveer 950 km rijden en we vonden dat nog net leuk. Het weer is daar niet super warm zoals in Zuid-Frankrijk, maar voor ons hoeft dat dan ook helemaal niet. We vinden het juist heerlijk zo net onder de 30 graden. De vooruitzichten waren goed en we keken er heel erg naar uit.

In mijn vorige blog kon je lezen hoe goed onze heenreis naar Saint-Jean-de-Monts ging. We vertrokken vroeg, maakten 1 overnachting en de volgende dag kwamen we precies om 14.00 uur aan op de camping. Dit was ook de inchecktijd wat we dus ook meteen konden doen.

We kregen op de camping Le Bois Joly helaas een camperplek toegewezen. Er was iets met het boeken niet helemaal goed gegaan, waardoor ze dachten dat we met een camper zouden komen. Na zo een lange reis was ik hier helemaal niet blij mee. Gelukkig hebben we besloten om eerst maar eens te kijken of onze spullen op deze plek pasten. Uiteindelijk ging het allemaal net doordat we de caravan er gedraaid op hadden gezet. Hierdoor hadden we aan de voorkant net een soort voortuin in een punt vorm. De kinderen konden daardoor wel lekker beschut spelen en dit bleek uiteindelijk wel lekker.

De caravan op camping Le Bois Joly
De voorkant van de kampeerplek liep in een soort gekke punt. Dit was een camperplek op camping Le Bois Joly.

Het zwembad op camping Le Bois Joly

Het zwembad van de camping is heerlijk. Oké het is druk en uiteraard zijn alle bedjes al bezet door gasten die vroeg opstaan om hun handdoek neer te leggen en zo een bedje te claimen, maar het zwembad zelf is heerlijk. Er is een klein binnenbad mocht het regenen dan kan je daar nog lekker zwemmen. Dit bad is trouwens ook gewoon op zonnige dagen open, maar er is geen toezicht. Verder zijn er een aantal zwembaden. Een zwembad loopt schuin af en was heel erg warm. Dit is fijn voor kleine kindjes en op zelf op te warmen na de andere iets koudere zwembaden. Er zit ook een klein pierenbadje voor de allerkleinste bij, maar dat stelt niet zoveel voor. Als laatste is er nog een zwembad waar je met banden doorheen kunt dobberen. Dit wordt de rivier genoemd. Het is meer langzame stroomversnelling waardoor je lekker relaxt op een band kan drijven.

Naast de zwembaden zijn er ook een aantal glijbanen. Als eerste is er een leuke glijbaan waar je een kindje gemakkelijk op je schoot kunt meenemen. Je plonst aan het einde in een zwembad. In datzelfde bad komt ook een familieglijbaan uit, waar je met 3 personen tegelijk kan glijden. En er is nog een hele hoge glijbaan, met in het midden een soort trechter. Je komt dan na een aantal rondjes terug op een glijbaan om het laatste stukje te glijden. Ook was er nog een springkussen bij het zwembad. Nadeel was de vloer, er liggen een soort verlijmde kleine steentjes die behoorlijk pijn doen aan je voeten. Helemaal als het buiten heel warm is. De kids hebben we daarom maar zwemschoentjes aangedaan, daarna hadden zij er geen last meer van.

Sanitair

Het Sanitair is prima, op deze camping moet je zelf je toiletpapier meenemen en wordt er geen verschil gemaakt tussen dames en heren toiletten. Het gekke is dat ze dat bij de douches weer wel doen. Over het algemeen werden de toiletten keurig schoongehouden. De douches stelden helaas wel echt teleur. De knop om warm/koud water te krijgen lijkt niet heel erg veel te doen. De douche is namelijk heel erg vaak of te heet, of te koud. Er zit weinig tussen. De kinderen hebben we daarom maar in bad gedaan bij het kinderhokje. Hier zat een badje in met een kraan en een slang eraan. Gelukkig werkte hier de thermostaat goed en kon je het water op een juiste temperatuur krijgen.

Sanitair camping Le Bois Joly

Animatie en de kidsclub

Het animatieteam doet goed zijn best. Een aantal enthousiaste medewerkers doet zijn/haar best om wat leuks te organiseren. Overdag worden er spelletjes gedaan met de kinderen bij de kids club. Wij zijn er een keertje geweest om ijsjes te maken. Normaal gesproken was het niet de bedoeling dat ouders erbij blijven, maar de twee dames spraken alleen maar Frans en Engels. Aangezien Lieke dat geen van beiden spreekt mocht ik even blijven. Door de taalbarrière zijn we dus ook maar 1 keer geweest. Mochten je kinderen goed Frans of Engels spreken dan doen ze leuke dingen. Je kan ze dan inschrijven en ze mogen er 2,5 uur spelen.

We hebben ook meegedaan met de aquagym, maar hierbij wordt uitsluitend Frans gesproken. Ook voor andere activiteiten is de voertaal Frans en konden we dus niet echt aanhaken. Er werd ook geen poging gedaan om aankondigingen van spelletjes die startten ook in het Engels te herhalen. Dit vond ik jammer, maar ja het blijft Frankrijk. Hetzelfde voor de avondshows. Deze waren voor ons niet te volgen en dus niet perse leuk om te blijven kijken. Op het veld bij het podium was ook nog een speeltuin voor kinderen, een voetbalveld en een jeu de boules baan.

Klimtoestel camping Le Bois Joly
Voetbalveld
Podium

Campingwinkel en restaurant

Op de camping Le Bois Joly is geen campingwinkel aanwezig. Voor alles wat je dus nodig hebt zal je een andere winkel moeten opzoeken in het dorp. Wel is het mogelijk om in de ochtend een stokbroodje of croissant af te halen in het restaurant. Het restaurant hebben wij niet gegeten, maar wel hebben we bij de snackbar eten afgehaald. Deze gaat in de avond om 19:00 uur open. Het eten was wel lekker. De burgers waren goed belegd en de patat was ook lekker.

Snackbar Le Bois Joly
Le Bois Joly
Entree camping Le Bois Joly

We hebben een heerlijke vakantie gehad op camping Le Bois Joly. Het zwembad was mooi, het is vlakbij het strand en op fietsafstand van het dorpje Saint-Jean-de-Monts. Binnenkort verschijnt er een nieuwe blog met de activiteiten die we tijdens de vakantie hebben gedaan.

Dit vind je misschien ook leuk...