Strandhuisjes
Vakantie

Midweekje in een luxe villa bij Roompot park Nieuwvliet-Bad

Voor ons was het afgelopen week voorjaarsvakantie en na een lange tijd in lock-down wilden we er echt even uit. Ik zocht nog wat rond op internet en kwam uit bij het vakantiepark Roompot Beach Resort Nieuwvliet-Bad. Dit zag er wel heel erg mooi en veelbelovend uit. Ze hebben zelfs luxe huisjes, met sauna! Ik was overtuigd en boekte het midweekje weg, de voorpret kon beginnen!

Afgelopen maandag stapten we in een volgepakte auto. Dit is echt iets wat ik niet begrijp. Elke vakantie denk ik nu hebben we bijna niks meegenomen, maar alsnog zit de auto propvol. Hoe doen anderen dit, is een vraag die ik mezelf elke keer weer opnieuw stel. De ochtend verliep een beetje chaotisch. Fedde is op het moment echt niet in zijn sas als hij zichzelf even moet vermaken en wil de hele tijd worden gedragen. Hartstikke gezellig maar je komt zelf helemaal nergens meer aan toe. Ingewikkeld als je nog wat laatste spullen wilt pakken.

Toen we zover waren en in de auto stapten, en koers zette naar Nieuwvliet-Bad. viel Fedde gelukkig nog in slaap. Hij doet nog 1 slaapje per dag en het kwam mooi uit dat hij dit in de auto kon doen. Lieke vermaakte zich met een spelletje op de Nintendo Switch. Na een behoorlijk stuk rijden kwamen we rond 14.00 uur aan op het park. Je hoeft daar helemaal niet langs de receptie om in te checken. Dat doe je gemakkelijk wanneer je de code op de voordeur intoetst. Helaas mochten we pas vanaf 16.00 uur het huisje in dus deden we een rondje over het park.

We kwamen al snel uit bij het centrum van het park. Hier zitten een restaurant, winkel, binnenspeeltuin en het zwembad. Nadat we even bij het zwembad naar binnen hadden gegluurd zijn we naar de binnenspeeltuin gegaan. Het was hier nog niet zo druk en voor we het wisten waren de kinderen al aan het spelen. Voor zowel kleine als grote kinderen is daar genoeg te doen, zoals klimmen, glijden, kruipen en ontdekken. Ze hadden meteen echt super veel lol.

Om 16.00 uur mochten we dan naar het zwembad. Vanwege de nog geldende corona regels hadden ze tijdssloten ingesteld. Dit tijdsslot was gelukkig nog niet zo druk. Dat was de dagen erna wel anders. Met z’n allen in de rij om soms wel tot een kwartier later toegelaten te worden, omdat er zoveel mensen gescand moesten worden. Vervolgens met z’n allen tegelijk omkleden, wat leidde tot verstopping bij de kleedhokjes. Daarna mocht je 1,5 uur zwemmen om daarna het ritueel weer andersom opnieuw te doen. Ik duim echt dat hier snel vanaf wordt gestapt want het is niet echt relaxt.

Het zwembad vonden we fantastisch. Er is een groot zwembad met een lang stuk waar je nog even een baantje kan trekken als het niet zo druk is. Verder een gedeelte met een bubbelbad en een stroomversnelling. Er zijn 3 super leuke glijbanen. De eerste is een “normale” glijbaan. Deze glijbaan is in het donker en met muziek. Als je uit de glijbaan komt er op een bord te staan hoe hard je van de glijbaan ging (km/h) en hoeveel punten je verdiende. We kwamen er op de laatste dag achter dat de lampen die je onderweg tegenkomt bedoeld zijn om op te slaan. Zo verdien je extra punten en krijg je een hoge score!

Glijbanen aan de buitenkant
Zwembad
Peuterbad in Nieuwvliet-Bad
Glijbaan tijden

De tweede glijbaan is er eentje waarbij je een band nodig hebt. Je kunt hiervoor alleen in een band stappen of je kiest er een voor 2 personen. De banden om mee van de glijbaan te gaan liggen onderaan bij de glijbaan. Deze glijbaan is wat spannender en gaat aan het einde wat harder. De derde glijbaan is de meest snelle glijbaan. Ook hier zie je bij het uitstappen hoeveel seconden je nodig had om beneden te komen, wat de snelste tijd van de dag was en wat het glijbaan record is. Je ziet iedereen meteen heel fanatiek naar het scherm kijken. Dit maakt het glijden toch net wat leuker!

Strandhuisjes roompot Nieuwvliet-Bad
Huisje met rieten kap, roompot Nieuwvliet-Bad
Ruim opgezette huisjes
Regenboog in Nieuwvliet-Bad

De huisjes op Roompot Beach Resort Nieuwvliet-Bad zijn ruim opgezet. Ze staan allemaal los van elkaar en doordat het een aantal verschillende soort huisjes zijn ziet het er leuk uit. Wij hadden een 4 persoons luxe villa geboekt. Toen we daar binnen kwamen zagen we een leuke gezellig ingerichte woonkamer en een fijne keuken. Aan de keuken zat nog een bijkeuken met een wasmachine en droger, wat echt heel erg fijn is voor de natte zwemkleding. Op de begane grond was overal vloerverwarming, heerlijk! Boven waren 2 slaapkamers met lekkere bedden. Aan een slaapkamer zat nog een badkamer vast met een regendouche. De andere badkamer was met toilet, douche en infraroodsauna. In het huisje zit ook gratis wifi.

Badkamer
Infraroodsauna

Naast zwemmen is er op het park nog veel te doen. Het park heet niet voor niks Beach Resort Nieuwvliet-Bad. Zo loop je bijvoorbeeld in 10 min. het strand op. Via een houten loopbrug kom je een heel eind. Het laatste stukje moet je wel het zand over. Met de buggy is het lastig, maar we hadden het “geluk” dat het veel geregend had en het zand dus nat was. Zo kwamen we toch nog een stukje verder.

Strand Nieuwvliet-Bad
Strand

Het animatieteam zorgt nog voor een leuk programma. We hebben meegedaan met de kinderbingo, waar in plaats van ballen de getallen op badeendjes staan. Superleuk gevonden! Ook hadden ze leuke prijzen die alle kinderen graag wilden winnen. Ook hebben we een dino geknutseld, met glitters! Armbandjes gemaakt en veel kleurplaten gekleurd.

Mini jeep
Midgetgolfbaan
Dino

De kinderen kunnen ook het park nog verkennen per mini jeep. Ook zijn er hele mooie midgetgolf banen en in deze winterperiode zelfs een klein schaatsbaantje. Op het park zijn nog verschillende kleine speeltuintjes waar genoeg gespeeld kan worden.

Wat hebben we een heerlijke dagen gehad en we komen graag nog eens terug bij Roompot Nieuwvliet-Bad! We hadden namelijk als tip gehad dat we een Zeeuwse bolus moesten halen bij de bakker. Hiervoor zijn we op de terugweg omgereden, maar helaas waren ze al op. De bakker vertelde ons dat we een volgende keer een bestelling kunnen plaatsen, zodat we ze niet nog een keer mislopen!

Mooie wolken bij Nieuwvliet-Bad

Dit vind je misschien ook leuk...